Menu Zoeken

Effectief reageren op discriminerende uitspraken

Een cliënt maakt een discriminerende opmerking over een andere cliënt. Wat doe je als hulpverlener? Je reageert op een discriminerende opmerking van een collega en je andere collega’s reageren niet. Hoe ga je daarmee om? Wat doe je als team met opmerkingen van cliënten, cursisten of andere collega’s?

In de vorming onderzoeken we gepaste manieren om discriminerende uitspraken aan te pakken. Wat kun je doen als individu, wat kan je doen als groep? Je krijgt kaders en concrete tips om professioneel te reageren. Je oefent, ook op basis van praktijksituaties die jullie zelf meebrengen.

Doelstellingen:
•De deelnemers hebben inzicht verworven in de dynamiek van stereotypen en vooroordelen;
•De deelnemers hebben inzicht verworven in de verschillende reactiestrategieën bij discriminerende uitspraken;
•De deelnemers hebben vaardigheden geoefend om te reageren op discriminerende uitspraken.

Duur: 2 keer 1 dagdeel (van 3u)

Schrijf hier in voor deze vorming op één van onderstaande data:
29/1/2018 van 9u-16u
23/3/2018 van 9u-16u
8/5/2018 van 9u-16u

Kostprijs: € 50/persoon inclusief koffie/thee/lunch

Meer info:
desiree.derksen@in-gent.be
09 235 29 57

Sluiten